FAQ.
Vi har forsøgt at samle de oftest stillede spørgsmål herunder. Vi håber du kan finde svar på det du søger.
Vi har forsøgt at samle de oftest stillede spørgsmål herunder. Vi håber du kan finde svar på det du søger.
Hvordan bliver jeg medlem af Hørning Puls?
Det gør du ved at klikke her.
Følg anvisningerne, og vælg det abonnement du ønsker at købe.
Bemærk at køb af klippekort kræver medlemsskab af foreningen (pris 100,- kr. for et år) og du skal derfor købe medlemsskab først – og derefter klippekort.
Du skal bruge et nøglekort uanset om du vil træne på hold (All Inclusive) eller i træningscenter. Nøglekortet koster et depositum på 100 kr. som du får retur, hvis du afleverer nøglekortet ved udmelding.
Depositum returneres op til 1 år efter endt medlemskab.
Kan jeg få en prøvetime inden jeg melder mig ind?
Du kan få en prøvetime både i vores fitnesscenter eller på vores hold, inden du melder dig ind.
Læs mere her
Hvad koster det at være medlem af Hørning Puls?
Du finder en oversigt over alle tilbud her
Du finder oversigt over All Inclusive-abonnementer her: All-Inclusive
Klippekort:
Ønsker du klippekort til træning på hold, skal du først købe et medlemsskab til foreningen (pris 100,- kr. for et år) og derefter klippekort.
Du finder priser og yderligere information her.
Sæsonhold:
Alle børnehold udbydes kun som sæsonhold.
De fleste voksenhold som er en del af All Inclusive udbydes også som sæsonhold – vær dog opmærksom på, at sæsonhold for voksne kun er fordelagtig, hvis du kun vil gå på ét hold pr. uge.
Du finder priser og yderligere information her
Jeg har glemt mit password. Hvad skal jeg gøre?
Dit brugernavn er hp+mobilnr og dit password er de 4 førte cifre i dit cpr-nr. Hvis det ikke virker så send en mail til reception@hoerning-puls.dk
Jeg er senior og vil gerne gå på 2 hold
Den billigste løsning er at melde sig på All inclusive senior.
Det er billigere i længden end 2 x sæsonmedlemskab. Dog skal du så huske, at booke dig på de hold du ønsker at deltage på, og ligeledes af-booke hvis du bliver forhindret. Hvis du udebliver fra et hold uden at afmelde tilskrives 50,- kr. i bøde pr gang.
Hvilket nummer står jeg på ventelisten?
Gå på hjemmesiden under holdplan/tilmeld/afmeld.
Login i højre side og gå til fanen medlems-oplysninger. Her kan man se hvilke hold man er tilmeldt, se hvilket nummer man er på ventelisten, ændre dine informationer, ændre password og købe flere/nye medlemskaber.
Jeg er forhindret i at deltage på en bestemt dag. Skal jeg melde afbud?
Det er vigtigt for os, at så mange som muligt får mulighed for at deltage på vores hold.
Du kan derfor, indtil to timer før holdet starter, frit slette din tilmelding og dermed videregive pladsen til den første på en evt. venteliste. Hvis du ikke melder fra, eller melder fra for sent, bliver du tilskrevet en bøde på 50 kr. for udeblivelse eller for sen afmelding. Bøden bliver opkrævet sammen med den næste måneds opkrævninger.
Jeg får ikke besked når der er aflysninger på holdet
Dette kan skyldes at dit mobilnr eller mail adresse ikke er registreret eller registreret forkert hos os. Det kan også skyldes at du ikke har tilmeldt dig SMS tjenesten. Du kan ændre oplysningerne og tilmelde dig vores SMS tjeneste via hjemmesiden. Log in på siden og gå vælg fanen “profil”.
Jeg vil gerne ændre min adresse, telefonnummer, mail adresse eller jeg har glemt mit password hvad gør jeg?
Log ind via hjemmesiden. Hvis du har glemt dit password kan du trykke på “glemt login” og få et nyt password. Når du er logget ind kan du ændre dine oplysninger på fanen “rediger min profil”.
Kan jeg sætte mit abonnement i bero?
Du kan sætte dit abonnement i bero i min. 3 uger og max. 12 måneder.
Det gør du ved at sende en mail til reception@hoerning-puls.dk
Hvordan får jeg mit nøglekort?
Nøglekortet får du udleveret af vores receptionister, som du kan møde i fitness centeret. Du finder oversigt over receptionens åbningstider nederst på siden.
Hvordan kan jeg ændre mit medlemsskab?
Hvis du ønsker at ændre dit abonnement, skal du henvende dig til receptionisterne i centret. Du finder info om receptionens åbningstider nederst på hjemmesiden.
Hvordan kan jeg opsige mit medlemsskab?
Du kan først opsige dit abonnement når du har været medlem i 3 måneder – jf. handelsbetingelserne.
Ønsker du at opsige dit abonnement kan du skrive en mail til reception@hoerning-puls.dk
Opsigelsesvarsel er løbende måned + 30 dage.
Hvordan får jeg det depositum tilbage, som jeg har betalt for mit nøglekort?
For at få depositummet tilbage, skal du aflevere nøglekortet, sammen med et kontonummer vi kan sætte pengene ind på.
Du afleverer nøglekortet hos vores receptionister i receptionens åbningstider. Vær opmærksom på at depositum kun returneres hvis din saldo er i nul.
Hvordan tilmelder jeg mig til sæsonhold hvis jeg er tidligere medlem ?
Du kan genbruge brugernavn og password som fremgik af kvittering du fik ved din første tilmelding.
Når du har fundet det aktuelle sæsonhold vælges “tilmeld”.
Hvordan tilmelder jeg mig til sæsonhold hvis jeg er nyt medlem ?
På hjemmesiden vælger du menuen “Medlemsskaber” og “Sæsonhold”.
Vælg det relevante hold dog indtast de udbedte oplysninger. Husk at du skal taste deltagerens fødselsdato. Betalingsvindue åbnes herefter.
Mit barn opfylder næsten alderskravet til et ønsket sæsonhold. Kan mit barn deltage alligevel?
Nej. Som udgangspunkt skal holdinddelingen overholdes. Vi sætter holdene i samråd med instruktørerne og inddelingen sker for at give alle de mest optimale træningsmuligheder. Hvis du i samråd med holdets instruktør vurderer, at der er et hold der er mere egnet, kan der skiftes hold, hvis der er ledige pladser. Hvis et hold ikke fyldes op kan holdet evt. udvides til at medtage yngre/ældre deltagere.
Kan man få en prøvetime på et sæsonhold?
Ja. Man kan altid møde op på et børnesæsonhold og få en prøvetime. Vi kan dog ikke garantere, at der er plads på holdet. Det er derfor en god ide at kigge på holdplanen og se om alle pladser er optaget, inden du tager afsted.
Der er oftest rift om pladserne så vi anbefaler at du melder dig til og dermed sikrer dig en plads og får pengene retur efter prøvetimen, hvis det alligevel ikke er noget for dig.
Voksne skal skrive til reception@hoerning-puls.dk og få bekræftet at der er plads til en prøvetime på holdet.
Hvordan er det med ekstra person på forældre/barn holdet – hvad gør vi og hvad er prisen?
Holdet er oprettet, så det er 1 barn og 1 voksen fra samme familie, der går på holdet. Hvis der skal gå et et barn/en voksen mere fra samme familie på samme hold, så får denne person halv pris.
Det sker ved at kontakte kasserer@hoerning-puls.dk med oplysninger om navn på det barn der er tilmeldt, samt navn og fødselsdato på ekstra personen.
Jeg har haft min gratis prøvetime på sæsonhold og ønsker ikke at fortsætte.
Du kontakter hurtigst muligt foreningens kasserer via email på adressen kasserer@hoerning-puls.dk med oplysninger om dit navn og det hold du ikke længere ønsker at deltage på. Vores kasserer tilbagefører derefter betalingen til dig hurtigst muligt.
Jeg er i tvivl om jeg/mit barn får nok ud af træningen...
Vi anbefaler du taler med din instruktør og fortæller, hvori din tvivl består. Din instruktør vil kunne fortælle dig, hvordan du evt. mere målrettet får mere ud af træningen. Sammen kan I også tale om, hvorvidt der findes andre hold, der er mere egnede til dig/dit barn. Der kan dog kun skiftes til andet sæsonhold, hvis der er ledige pladser.
Hvorfor skal jeg betale fuld kontingent for et sæsonhold, hvis jeg ved jeg først kan starte et par måneder efter sæsonstart?
Vi opererer vi med to priser på sæsonhold for børn:
Én før jul – og, hvis der er ledige pladser efter jul, er der ½ pris på disse.
Vi kan ikke differentiere yderligere da vi ikke kan sælge eksempelvis 2 måneder til en anden. Desuden er der et stort administrativt stykke arbejde forbundet hermed og da foreningen drives af frivillige kræfter er det et spørgsmål om prioritering.
Sæsonhold for voksne udbydes kun frem til jul, herefter overføres ledige pladser til All Inclusive medlemmer.
Der er venteliste på sæsonholdet - hvad gør jeg?
Det vil være dejligt hvis du alligevel vælger at skrive dig op, for så kan vi se interessen for holdet og evt. finde ud af om:
1) holdet kan udvides til flere deltagere.
2) der er nok på ventelisten til at oprette endnu et hold.
Tilmelding til venteliste er naturligvis uforpligtigende.
Jeg vil gerne flyttes til et andet hold - hvordan gør jeg det ?
Skriv en mail til admin@hoerning-puls.dk, så ser vi på mulighederne. En ændring vil forudsætte at der er ledige pladser på det hold der ønskes af flyttes til.
Hvad er reglerne for hold med udtagelse ?
Til hold med udtagelse vil de første træninger være prøvetræninger, hvor instruktørerne ser på den enkelte gymnasts færdigheder. Derefter snakker trænerteamet sammen og vurderer hvem der kan deltage på holdet. Der kan være forskellige krav på de enkelte hold.
Kontingent opkræves først når holdene er udtaget. Der kan forekomme ekstra omkostninger hvis holdet skal til konkurrencer, stævner, flere opvisninger eller lign.
Hvor kan jeg se en beskrivelse af holdene?
Du vælger fanen “Blev medlem” og “Sæsonhold”. Vælg det aktuelle hold og tryk på info-knappen. Beskrivelse af All Inclusive-hold ses ved at vælge fanen “Træningstilbud” og “se holdplan” og klikke på det relevante hold i kalenderen du gerne vil læse mere om.
Hvordan tilmelder jeg mig hold?
Den nemmeste måde at tilmelde sig et all inclusive hold på er ved at hente Hørning Puls appen i din appstore. Du logger ind med dine oplysninger og får her et overblik over holdende. klik på det hold du gerne vil tilmelde dig og følg anvisningen.
Du kan også tilmelde dig via hjemmesiden.
Hvor mange hold kan jeg tilmelde mig på en gang?
Du kan tilmelde dig All Inclusive-hold 3 måneder frem i tiden og kan maximum have 10 åbne bookinger ad gangen.
Du kan tilmelde dig de hold som dit abonnement giver adgang til.
Kan du ikke se nogle hold efter at have logget ind, så kontakt os venligst via formularen her.
Hvad hvis holdet er fyldt? Er der en venteliste?
Hvis alle pladser på holdet er besat, kan du tilmelde dig venteliste.
Hvis en person så melder fra, går pladsen til den første på ventelisten.
Du kan vælge at få besked på om du har fået en plads på holdet, enten via mail eller sms.
Hvordan ankomst registrere jeg mig til hold?
Det afhænger af hvor dit hold afholdes.
I og omkring Hørning Idrætscenter er der mulighed for at ankomstregistrere dig til hold to steder. Lige efter vindfanget ved hovedindgangen til hallen. Og ved døren ind til fitnesscenteret. Du skal scanne dit medlemskort ved at holde det hen foran scanneren med det blå lys ved siden af skærmen. Lyser det grønt, er du registreret. Lyser det rødt, er der en fejl. Deltager du på et hold, der afholdes på en anden lokalitet, er det instruktøren der ankomstregistrerer dig. Det er vigtigt at du fremmøder dig til holdet, så vi ved hvor mange pladser der er besat. Hvis ikke du fremmøder dig vil du modtager en bøde på 50 kr. med din næste opkrævning for udeblivelse.
Er du tilmeldt sæsonhold skal der ikke ske ankomstregistrering.
Jeg er tilmeldt et hold, men er forhindret. Hvad sker der ved det?
Det er vigtigt for os, at så mange som muligt får adgang til at træne på vores hold.
Du kan derfor, indtil to timer før holdet starter, frit slette din tilmelding og dermed videregive pladsen til den første på en evt. venteliste. Hvis du ikke melder fra, eller melder fra for sent, bliver du tilskrevet en bøde på 50 kr. for udeblivelse eller for sen afmelding. Bøden bliver opkrævet sammen med den næste måneds opkrævninger. Vi anbefaler at ud bruger Hørning Puls App.
Jeg er i tvivl om en træning er aflyst. Hvor får jeg besked?
På sæsonhold er det din instruktør, der informerer dig om eventuelle aflysninger. Kommer der en aflysning i sidste øjeblik kommer der besked via sms. Det er derfor vigtigt, at foreningen har dine korrekte kontakt oplysninger. Hvis du har oplyst din mailadresse men ikke modtager mails, kan det være fordi mails fra din instruktør havner i din mailboks spam-filter.
Er du tilmeldt et rent “All Inclusive” hold, (dvs. et hold hvor der ikke også er sæson pladser), vil holdet være sat op med et minimum antal deltagere. Er der færre deltagere end dette minimum, aflyses holdet 2 timer før. Du modtager en mail med information om aflysningen. Hvis du har valgt at modtage sms, vil du også modtage en sms med beskeden.
Aflysning kan også ske, hvis instruktøren bliver syg og ikke kan finde en afløser, eller hvis lokalerne er optaget til anden side.
Jeg har nogle ideer til nye tiltag som Hørning Puls måske kunne bruge - hvem skal jeg kontakte?
Du sender en mail til foreningen på admin@hoerning-puls.dk
Vil glæder os til at høre hvad du har på hjertet…
Jeg kunne måske godt tænke mig at blive frivillig i Hørning Puls – men jeg er i tvivl om det er noget for mig, og hvad jeg kan hjælpe med, hvad gør jeg?
Der er mange muligheder for at blive frivillig i Hørning Puls. Vi bruger frivillige til følgende opgaver:
Instruktører (til småbørn, gymnastik, dance, fitnesshold, løb, fitness center eller indoor cycling)
Hjælpe instruktører (til småbørn, gymnastik og dance)
Receptionister
PR og IT
Administration
Vedligeholdelse og rengøring
Handy mænd
Det kan også være du blot ønsker at hjælpe til med adhoc opgaver, det kunne være i forbindelse med gymnastik opvisning, eller hvis vi skal have udført en tømre opgave, eller lignende.
Du kan henvende dig til mail admin@hoerning-puls.dk – så vil vi fortælle hvilke muligheder der er, eller skrive dig på listen over potentielle frivillige.
Hvordan ankomst registrere jeg mig til fitnesscenteret?
Du scanner dit nøglekort ved siden af skærmen foran fitnesscenteret. Du skal scanne dit medlemskort ved at holde det hen foran scanneren med det blå lys ved siden af skærmen. Lyser det grønt, er du registreret. Lyser det rødt, er der en fejl.
Hvordan kommer jeg ind i hallen hvis jeg vil træne uden for hallens åbningstider?
Der er 2 egne indgange til Fitnesscenteret. Den ene finder du ved at gå mod boldbanerne mellem hallen og Højboskolen, den anden kommer du til ved at følge grusvejen den anden vej rundt om hallen. Ved begge indgange er der en kortlæser, hvor du skal scanne dit kort for at åbne døren.
Hvor tit kan/bør jeg få et nyt træningsprogram i fitnesscenteret?
I Hørning Puls er der ingen begrænsninger på, hvor mange programmer du kan få lavet. Vi anbefaler, at du aftaler en opfølgning med den instruktør der lavede dit første program efter ca. 2 uger. Derudover anbefales det til de, som træner regelmæssigt i fitnesscentret, at få tilrettet programmet med ca. 8-12 ugers interval. På den måde får du det mest optimale ud af din træning.
Hvad gør jeg hvis jeg ikke kan huske en øvelse eller er i tvivl om jeg udfører den rigtigt?
Sikker og effektiv træning er en nøgleparameter hos os. Du kan derfor få al den hjælp du har brug for.
Er du i tvivl om en øvelse, er du altid velkommen til at spørge instruktørerne. Dette gælder både på hold og ved træning i fitnesscenteret. Hvis den vagthavende instruktør i fitnesscenteret er i gang med en prøvetime, kan det være, at du er nød til at booke en tid, så du er sikker på at få svar på dine spørgsmål.